Nieuwe vriendjes !

Geen straf na blunder TBS-kliniek

Van de mams..al 2 jaar mee bezig… bovenop álles wat er al is gebeurt en gezegt de afgelopen 9 jaar, is het erg veell, véél te veel!!! En het verdrietige eraan is, dat het VOLSTREKT ONNODIG was. Het had NOOIT mogen gebeuren dat de psycholoog de woonplaats aan diegene de dader heeft vertelt die **** zijn onschuld keer op keer heeft afgerukt.

En ik weet het dat er veel is gebeurt…ben bij heel veel zaken betrokken geweest rechtszaken, hoorzittingen, naamswijziging en nog gaan ze door een hel !!! Wanneer krijgen slachtoffertjes toch eindelijk hun recht dat ze veilig zijn en de hulp…die nu altijd naar de dader gaat.Weer een onzekere tijd tegemoet nu de dader de verblijfplaats weet en binnenkort op verlof gaat. Wat geeft een behandelaar het recht om dit te doen om de verblijfplaats van het slachtoffertje bekend te maken. Excuses helpen niet zoveel…want hij heeft het nu gedaan en wie is het volgende slachtoffertje van wie de woonplaats hij gaat doorgeven. Shame On You meneer de Behandelaar 😡😡😡

Heb de naam van het kind verwijderd ivm de privacy van het kind binnen onze stichting.

Super blij met dit mooie cadeau helemaal happy !

Met de presentatie van het boekje ” Blijf van mijn ondergoed af ” door Stichting ” Kids Say No’ ” van Ingrid Westerduin. Dit boekje heeft de stichting aangeboden aan de scholen in Katwijk in oktober 2017 om meer bekendheid te geven aan misbruik en hoe kinderen daar mee om moeten gaan.Toen ik op de locatie van de Otto Baronschool was waar de presentatie zou plaats vinden zag ik een schitterende wensboom staan met kaartjes van kinderen . Helemaal verliefd op deze boom omdat ik al een tijdje op zoek was voor zoiets voor de stichting.Tot mijn verbazing kreeg ik gisteren een berichtje dat ik deze wensboom gaat krijgen…super blij ben ik ermee. we gaan met deze wensboom mooie dingen doen bij evenementen en dagen waar wij bij een kraam staan. Een super Dank Je Wel naar de Otto Baronschool ❤️👍❤️

Voor mooie wensen voor kleine mensen 🥰

Kippenvelmomenten bij boekpresentatie

Stichting ‘Kids Say No’

Vrijdag 27 oktober 2017.

Kippenvelmomenten bij boekpresentatie

,,Ongelofelijk die door Anja Zandbergen en schrijfster Ingrid Westerduin met ons gedeelde levensverhalen waar seksueel misbruik in hun jeugd hun leven bepaalde.” ,,Ik zat met tranen in de ogen, wat kunnen volwassenen onschuldige kinderen toch aandoen?” ,,Alle complimenten aan Anita Laterveer van de Stichting ‘Kids Say No’ dat ze met dit leesboekje seksueel misbruik van kinderen bespreekbaar wil maken.” Zomaar drie van de vele reacties woensdagmiddag 25 oktober na afloop van de boekpresentatie van ‘Blijf van mijn ondergoed af!’ Alle Katwijkse basisscholen ontvangen binnenkort drie exemplaren van dit boekje van de stichting.

Wethouder Mostert, die ook het eerste exemplaar uit handen van Laterveer mocht ontvangen, was vol lof over dit initiatief van deze stichting. In zijn bevlogen dankwoord sprak hij o.a. de hoop uit dat de scholen met dit boekje aan de slag willen gaan, hoe moeilijk het thema ook is. Vrijwilligers van de stichting zijn dan ook zeker bereid om met schoolteams over dit boekje in gesprek te gaan, als ze er behoefte aan hebben.

‘Het is overal en van alle tijden’

Deze zin stond centraal bij de inleidende woorden van Laterveer. Dat was dan ook de reden dat zij ‘Kids Say No’ in oktober 2011 heeft opgericht. Het uitgesproken levensverhaal van Zandbergen, die meewerkt aan de landelijke campagne ‘Verbreek de stilte’, kwam deze middag keihard binnen bij alle aanwezigen. Dat waren o.a. vertegenwoordigers van basisscholen, professionals, vrijwilligers, raadsleden en andere genodigden. Zaterdag 28 oktober was zij met Laterveer ook bij het televisieprogramma ‘Katwijk Live’ van RTV Katwijk om o.a. haar levensverhaal te vertellen.

Maar ook het levensverhaal van Westerduin, schrijfster van het boekje, werd bepaald door jarenlang seksueel misbruik in haar jeugd. Je kon een speld horen vallen, ook bij haar uitgesproken verhaal. Mooi was het slotmoment dat zij haar waardering uitsprak voor de inzet van Laterveer en de stichting. Laterveer in haar reactie: ,,Ik hoop dan ook oprecht dat jouw boekje in elke gemeente gebruikt gaat worden.”

Stichting ‘Kids Say No’

Deze stichting vervult wensdromen van misbruikte en mishandelde kinderen in heel Nederland. Voor meer informatie kunt u terecht op www.stichting-kids-say-no.nl. Meer dan van harte aanbevolen om te lezen waar deze vrijwilligers zich alle dagen voor inzetten.

22728760_1451261224922725_3599915720376316963_n22730603_1853402351355686_7974317784146946044_n

Persberichten presentatie woensdag 25 oktober !

In de Woensdagkrant stond heel mooi het persbericht (zie foto) dat ik voor Anita Laterveer van de Stichting ‘Kids Say No’ mocht maken als afsluiting van het project ‘boekpresentatie’. Goed om vanmiddag van Laterveer te horen dat de Katwijkse basisscholen, die ze had gebeld om een afspraak te maken om met de drie beloofde boekjes langs te komen, op één na positief reageerden.

23130795_1504900869557935_8920730627031166282_n 23316686_1512977338750288_2202573550950556863_n