Kippenvelmomenten bij boekpresentatie

Stichting ‘Kids Say No’

Vrijdag 27 oktober 2017.

Kippenvelmomenten bij boekpresentatie

,,Ongelofelijk die door Anja Zandbergen en schrijfster Ingrid Westerduin met ons gedeelde levensverhalen waar seksueel misbruik in hun jeugd hun leven bepaalde.” ,,Ik zat met tranen in de ogen, wat kunnen volwassenen onschuldige kinderen toch aandoen?” ,,Alle complimenten aan Anita Laterveer van de Stichting ‘Kids Say No’ dat ze met dit leesboekje seksueel misbruik van kinderen bespreekbaar wil maken.” Zomaar drie van de vele reacties woensdagmiddag 25 oktober na afloop van de boekpresentatie van ‘Blijf van mijn ondergoed af!’ Alle Katwijkse basisscholen ontvangen binnenkort drie exemplaren van dit boekje van de stichting.

Wethouder Mostert, die ook het eerste exemplaar uit handen van Laterveer mocht ontvangen, was vol lof over dit initiatief van deze stichting. In zijn bevlogen dankwoord sprak hij o.a. de hoop uit dat de scholen met dit boekje aan de slag willen gaan, hoe moeilijk het thema ook is. Vrijwilligers van de stichting zijn dan ook zeker bereid om met schoolteams over dit boekje in gesprek te gaan, als ze er behoefte aan hebben.

‘Het is overal en van alle tijden’

Deze zin stond centraal bij de inleidende woorden van Laterveer. Dat was dan ook de reden dat zij ‘Kids Say No’ in oktober 2011 heeft opgericht. Het uitgesproken levensverhaal van Zandbergen, die meewerkt aan de landelijke campagne ‘Verbreek de stilte’, kwam deze middag keihard binnen bij alle aanwezigen. Dat waren o.a. vertegenwoordigers van basisscholen, professionals, vrijwilligers, raadsleden en andere genodigden. Zaterdag 28 oktober was zij met Laterveer ook bij het televisieprogramma ‘Katwijk Live’ van RTV Katwijk om o.a. haar levensverhaal te vertellen.

Maar ook het levensverhaal van Westerduin, schrijfster van het boekje, werd bepaald door jarenlang seksueel misbruik in haar jeugd. Je kon een speld horen vallen, ook bij haar uitgesproken verhaal. Mooi was het slotmoment dat zij haar waardering uitsprak voor de inzet van Laterveer en de stichting. Laterveer in haar reactie: ,,Ik hoop dan ook oprecht dat jouw boekje in elke gemeente gebruikt gaat worden.”

Stichting ‘Kids Say No’

Deze stichting vervult wensdromen van misbruikte en mishandelde kinderen in heel Nederland. Voor meer informatie kunt u terecht op www.stichting-kids-say-no.nl. Meer dan van harte aanbevolen om te lezen waar deze vrijwilligers zich alle dagen voor inzetten.

22728760_1451261224922725_3599915720376316963_n22730603_1853402351355686_7974317784146946044_n