Binnenkort gaat Stichting ” Kids Say No ” de eerste stap zetten in samenwerking met de schrijfster Ingrid Westerduin !

Het heeft even tijd nodig gehad…maar het is eindelijk zover dat we een datum hebben. Op 25 oktober gaat de eerste exemplaar overhandigd worden in Gemeente Katwijk. Aan wie we deze gaan overhandigen houden we nog even voor onszelf…maar we zijn er als stichting heel blij mee!

“Blijf van mijn ondergoed af!!! is de titel van het voorleesboekje voor kinderen van de basisschool. Het is een preventief voorlichtingsboekje om langdurig seksueel misbruik zoveel mogelijk te voorkomen. Het is bedoeld om signalen van seksueel misbruik te herkennen en bespreekbaar te maken.

Het is dan ook geschikt voor hele jonge kinderen en voor alle lagen uit de bevolking. Tevens kan het ook een hulpmiddel zijn bij een vermoeden van misbruik omdat je hiermee een kind net dat beetje vertrouwen kan geven om hulp te gaan zoeken zonder dat je een kind rechtstreeks vervelende vragen hoeft te stellen.

Een kind zal overigens zonder de juiste voorlichting eerder ontkennen dan toegeven. Ik heb niet de illusie dat je seksueel misbruik kan voorkomen, maar ben er wel van overtuigd dat je door de juiste voorlichting veel gevallen van langdurig seksueel misbruik kan voorkomen en zo een hoop leed besparen voor het slachtoffer en zijn of haar omgeving.

Dit boekje van Ingrid die hem heeft geschreven gaan we als stichting gratis verstrekken op al de basisscholen in Gemeente Katwijk….dit kunnen wij doen mede dankzij Stichting Sint en Pietenactie waar wij in 2016 weer het goede doel van waren net zoals in 2015. Wij als stichting vinden het heel belangrijk dat kinderen voorlichtig krijgen over dit onderwerp. Dit boekje is een handreiking voor de leerkrachten van de scholen.Het gratis verstrekken van dit boekje doen wij in overleg met de Gemeente Katwijk.

“Een voorgelicht kind staat steviger in zijn of haar schoentjes…”

17156036_1204625819586205_2587469707279855189_n