Maart 2014 Kinderwens 16 ” Pak maar mijn Hand ”

Het beroemde zangduo uit Volendam Nick & Simon vertalen dit heel mooi in een nummer dat ze zingen…een nummer dat je even laat nadenken over bepaalde zaken in het leven. Een mooie slagzin zou dat zijn voor kinderen waar wij als bestuur van Stichting ” Kids Say No ” een wens voor vervullen. Een hand uitreiken naar kinderen die in hun jonge leven al heel wat hebben meegemaakt en wat voor kinderen heel veel kan betekenen… en iets kan bijdragen in de weg naar herstel.

Verleden jaar kreeg de stichting een wens binnen van een moeder van een mannetje van tien jaar. Het mannetje had buiten een hele nare ervaring ook genoeg medische problemen die je niet kan voorstellen en vaak ook niet hoort of leest in persberichten. De wensaanvraag bestond uit het bezoeken van een concert van zijn twee idolen Nick & Simon. Heel gemakkelijk voor het bestuur om zoiets te regelen…kaarten kopen voor het concert en Klaar was Kees!

Gezien de ervaring die deze kleine vent had gehad en nog meemaakt …kon het niet alleen bij deze kaarten blijven en moesten we iets doen voor hem wat hem een opsteker zou geven als hij weer opgenomen zou worden in het ziekenhuis! Zijn speciale lijflied van Nick & Simon ” Pak maar mijn hand ” moest de rode draad worden van deze wensuitvoering.

Na een aantal telefoontjes en mails naar het managementbureau van Nick & Simon werd het groene licht gegeven dat zij zouden meewerken aan deze wensuitvoering. Gezien de medische zaken van de kleine man die er speelden, en bij ons toch hoog op het lijstje stond werd er gekozen voor een kleinschalig concert en dicht bij de woonplaats. Toen de contacten eenmaal liepen met de begeleider van het beroemde zangduo werd er een prachtig programma samen gesteld …en was het tijd om een datum te gaan prikken. Vrijdag 14 maart was het dan zover dat de wens in vervulling zou gaan van deze kleine kanjer in de mooie uitgaansgelegenheid van Preston Palace in Almelo.

Omdat de stichting landelijk is wordt er weleens hulp gevraagd aan andere stichtingen in het land om ons te helpen bij een wensuitvoering. En bij deze wens hebben wij dat ook gedaan aan Richard Sweeper Brink van de C-S Riders uit Assen…  tevens ook de buddy van de kleine man en grote hulp voor het gezin. De kleine man en zijn moeder werden opgehaald in hun woonplaats door Richard om vervolgens te vertrekken naar Almelo. Rond half 8 waren zij daar en kon de aanvang van de wens beginnen…eerst een plekje opgezocht om wat te drinken en de kleine man zijn eerste cadeautje gegeven, een mooie cap van zijn idolen Nick & Simon die meteen opgezet werd. Omdat Preston Palace ook heeft mee gewerkt aan deze wensuitvoering kon de kleine man naar hartenlust eten en drinken…taart, vis en ijsjes werden door hem gehaald. Toen was de tijd aangebroken dat de we naar de zaal toe gingen waar het optreden plaats zou vinden.

Er was al muziek, maar er was natuurlijk de nodige spanning bij de kleine vent en zijn mams…wat er allemaal ging gebeuren. Even daarna werden we opgehaald door de manager van Preston Palace en liepen we naar een zaaltje. Simon en Wietse waren daar al en Nick kwam even later. Hartverwarmend was het hoe Nick & Simon dit aangingen met de kleine man en hem op zijn gemak stelde. Grapjes werden er gemaakt en volop vragen aan de kleine man gesteld…en natuurlijk werden er ook volop foto’s gemaakt o.a. door fotografe Monica Schreurs…schitterende foto’s die je even lieten slikken van de mooie momenten tussen de kleine man en zijn twee idolen. De ontmoeting werd afgesloten en werden er cadeautjes uitgereikt aan Nick & Simon door de stichting voor meewerken aan deze wens en ook door de kleine man zelf die hij had mee genomen. De tijd was aangebroken dat het concert ging beginnen …de kleine vent stond op een stoel en heeft ademloos staan kijken en te genieten wat duidelijk zichtbaar was. Simon had al snel door waar de kleine man was en af en toe kwam de duim omhoog en even zwaaien. Toen kwam het laatste liedje… er klonk door de speakers…we zingen dit laatste liedje speciaal voor een kleine kanjer ” Pak maar mijn Hand ” … Emoties en zeker Kippenvel! Ook tijdens dit liedje hadden Nick & Simon steeds contact met het ventje… en daarna nog een toegift en toen was het afgelopen.

Een rustig plekje wat toe was gewezen door Preston Palace werd opgezocht en werd de wens afgesloten met cadeautjes die beschikbaar zijn gesteld door bedrijven en sponsors. Een dekbedovertrek van zijn twee idolen, dvd’s en cd’s, keycoard, een mok van Nick & Simon en verder nog een bal, petten, sjaal, een spel, boeken, armbandje enz. Ook de stichting kreeg een cadeautje van de kleine man en zijn mams…een mooie kaart en een beeldje van handen…hoe toepasselijker kan het zijn…datzelfde was ook aan Nick & Simon gegeven. Toen was het tijd om afscheid te nemen en naar huis te gaan. Het was een avond die je in je hart opsluit met de warme en mooie momenten van een jongetje die heeft genoten en een ervaring heeft gekregen om niet snel te vergeten. Omdat de kleine man nog een hele lange weg heeft te gaan met opnames in het ziekenhuis en zeker veel pijn…hopen wij als bestuur dat hij zo klein als dat hij is, kracht kan halen uit deze mooie momenten met zijn twee idolen Nick & Simon…..

Het bestuur van Stichting ‘’ Kids Say No ‘’ wil hierbij Nick & Simon, Volendam Music BV, Wietse Bodde, Preston Palace, Monica Schreurs, Richard Sweeper Brink, CDHAL, 100%NL, CDDVD Online en alle sponsors heel erg BEDANKEN voor deze mooie en warme wensuitvoering!

6X5B07206X5B0691