September 2013 – Kinderwens 15 – ‘’ Hand in Hand Kameraadjes ‘’

Een mooie slogan voor de kids van de voetbalclub Feyenoord…Kameraadjes is de officiële Juniorclub voor alle jeugdige Feyenoord-fans t/m 14 jaar. Hand In Hand wat voor veel kinderen heel veel kan betekenen.

Een tijdje geleden kreeg de stichting via de website een wens binnen van een mannetje van tien jaar. Het mannetje had een hele nare ervaring achter de rug en kon zeker een opsteker gebruiken. De wensaanvraag bestond uit het bezoeken van een wedstrijd van zijn club Feyenoord in Rotterdam. Heel gemakkelijk voor het bestuur om zoiets te regelen…kaarten kopen voor de wedstrijd en Klaar was Kees!

Gezien de ervaring wat deze kleine kanjer had gehad kon het niet alleen bij deze kaarten blijven voor een thuiswedstrijd van zijn cluppie. Een wederzijdse vriend die jarenlang bij Feyenoord had gewerkt ging het contact leggen binnen in Feyenoord met onze vraag over dit mannetje.Toen de contacten met Supporterszaken en Fancoach van Feyenoord liepen en er een prachtig progamma was samengesteld…was de tijd om een datum te prikken.

Vrijdag 27 september was het dan zover dat de wens in vervulling zou gaan van deze kleine kanjer. Het bestuur werd warm onthaald in de ouderlijke woning met koffie en koek door de mams en onze kleine vriend. De zenuwen van beiden waren duidelijk zichtbaar en het bestuur werd menigmaal al bedankt voor iets wat nog niet had plaatsgevonden. Na een cadeautje te hebben ontvangen in de vorm van een cap van Feyenoord was de tijd om te vertrekken naar De Kuip om de wens te laten beginnen.

Aangekomen bij De Kuip ging de kleine kanjer bij een training kijken en hij zag gelijk al zijn idolen en kon iedereen bij naam, de leeftijd en of ze al doelpunten hadden gemaakt bij een wedstrijd. Veel foto’s zijn gemaakt van de training en hij vond het zeker leuk om te zien. In het Maasgebouw werden wij hartelijk ontvangen door de Fancoach van Feyenoord waar hij ook een mooi cadeautje kreeg uitgereikt van Feyenoord in de vorm van een mooie sjaal en ging het mannetje de rest van de wensuitvoering beleven. Allereerst werd er een bezoek gebracht aan het Feyenoord Museum.

In het Feyenoord Museum maak je een reis door de historie van de club en haar stadion. Mooie foto’s en videobeelden vertellen de geschiedenis van deze volksclub en haar stadion. In het Feyenoord Museum zie je natuurlijk de vele prijzen die Feyenoord won, shirts van sterren uit heden en verleden, de meeuw en het ‘brilletje van Van Daele’, maar ook een groot aantal andere bijzondere artikelen die verwijzen naar hoogte- en dieptepunten uit de geschiedenis van Feyenoord en De Kuip. Na het bezoek aan het museum werd de wens voortgezet met een mooie rondleiding door De Kuip waar niets vergeten werd om te laten zien aan de kleine man. Alles werd heel goed uitgelegd, zelfs de prijs van stoeltjes en het huren van een skybox en aan andere verschillende hoogtepunten van De Kuip. Na de rondleiding was er nog een extraatje dat de kleine man het veld mocht bezoeken en het mooie logo kon bewonderen en het gras kon aanraken waar zijn idolen op spelen…en waar de nodige foto’s ook zijn gemaakt.Na deze dingen allemaal te hebben gezien en hebben ervaren was de tijd aangebroken om wat te gaan eten. Vriendelijk werden wij ontvangen in het restaurant De Kuip Eten en Drinken waar we een heerlijke lunch hebben gehad. Na de lunch kreeg de kleine man een thuisshirt van Feyenoord uitgereikt wat hij verder nodig zou hebben bij de uitvoering van zijn wens.

En toen was het mooie moment aangebroken voor de kleine man om spelers te ontmoeten van zijn favoriete club. Met de Fancoach zijn we vertrokken naar de kleedkamer waar het mannetje de spelers ging ontmoeten. Het was schitterend om te zien hoe een aantal spelers van Feyenoord dit mannetje groeten…handdrukken werden gegeven en omarmd. Ook van zijn shirt werd nuttig gebruik van gemaakt door de handtekeningen van de spelers er op te laten zetten…en de nodige foto’s werden gemaakt van het mannetje en de spelers samen.Het moet als een warme deken hebben gevoeld bij deze kanjer en zijn mams hoe zij door deze spelers werden begroet en ontvangen. Zeer onder de indruk nog van de spelers gaf de kleine kanjer nog een attentie aan de spelers namens de stichting en ook aan de Fancoach werd er een aandenken gegeven voor het meewerken aan deze wensuitvoering!

Aan het einde van een wens worden er allerlei cadeautjes gegeven aan het kind wat beschikbaar is gesteld door bedrijven of mensen die de stichting ondersteunen. De kleine man kreeg thuis nog mooie cadeautjes wat met zijn club Feyenoord te maken had en hij was duidelijk zeer onder de indruk wat deze dag had gebracht. Bij de rondleiding in De Kuip hebben we een foto gemaakt van een bord waar op stond ‘’ Sterker door Strijd ‘’ wat bij deze wens wel heel toepasselijk is. We hopen dat deze tekst voor de kleine man zal uitkomen en dat hij na een nare ervaring kan terug kijken op iets heel moois …

Onze dank gaat uit naar Feyenoord, de spelers en de Fancoach van deze hele mooie en warme wensuitvoering.Ook de bedrijven en personen die de cadeautjes hebben geschonken aan deze wens en voornamelijk aan Johan en Toja van De Legioenshop bij De Kuip, Oma Koekebakker , Paperclip, De Zwarte Wolf en Pro Badge