Juni 2013 Kinderwens 11-12-13-14 – Dolfijnen/Dolfinarium

” Vier wensen, vier kinderen en vier maal een eigen verhaal ”

Vier aanmeldingen kreeg de stichting binnen waarop stond om een keer een dolfijn te mogen aanraken en het liefst er mee te mogen zwemmen! Nu was het even makkelijker voor de stichting om deze wensen te realiseren omdat de contacten met Dolfinarium Harderwijk er al waren naar aanleiding van de wensen van vorig jaar.

Normaal voeren we vanuit de stichting een wens individueel uit, maar ook dit jaar was het weer voor de stichting een uitdaging om het gezamenlijk te doen na overleg met de ouders.

En afgelopen zondag 2 juni was het dan zover. Twee gezinnen werden er opgehaald en het derde gezin kwam om 10.30 uur naar het Dolfinarium in Harderwijk, omdat zij daar niet al te ver vandaan wonen. De kinderen en ouders werden bij een kop koffie en fris uitgelegd wat de dag een beetje zou inhouden …maar nog niets gezegd over de ontmoeting met de dolfijnen wat in begin van de middag zou plaatsvinden.

Na leuke dingen bezocht te hebben, oa. roggen, zeeleeuwen en dolfijnen met hun jongen en nog meer andere soortgenoten was de tijd aangebroken voor de officiële wens uitvoering! Het was leuk om te zien hoe de kinderen reageerde toen de trainer van de dolfijnen ons kwam ophalen en bekend werd gemaakt aan de kids dat hun wens tot uitvoering kwam. De kinderen werden mee genomen naar het water en de trainer ging het èèn en ander vertellen van de dolfijnen waar ze leefden en wat ze aten en daarnaast konden de kinderen al hun vragen kwijt wat ze graag wilden weten over de dolfijnen. Na de introductie van de dolfijnen was het moment aangebroken …hun ontmoeting met een dolfijn. Ieder kind kreeg apart de tijd om met de dolfijn door te brengen en het was hartverwarmend om te zien hoe dit in zijn werking ging en hoe de trainers dit hadden voorbereid en hadden ingedeeld voor de kinderen. Hun ontmoeting bestond uit het aanraken van de dolfijn, eten geven en zelfs opdrachten uit te laten voeren. De gezichtjes van de kinderen spraken boekdelen en je kon voelen en zien wat dit met ze deed en met hun ouders. Na de afloop van de ontmoeting met een dolfijn zijn er nog diversen shows bezocht o.a. van Walrussen met de Snor(rrr)show en natuurlijk de nieuwe show met Dolfijnen Aqua Bella. In deze nieuwe dolfijnenshow van het Dolfinarium, nemen de dolfijnen je mee op een wereldreis. Je duikt met ze mee in een verhaal dat gaat over de wereld, hun wereld. Dolfijnen zijn wijze dieren. Ontdek de wereld door hun ogen. Want de bijzondere ervaring die zij jou laten beleven is om nooit te vergeten….en dat is zeker gelukt deze dag!

Nadat de kinderen met hun ouders hadden gegeten is alles op een gezellige manier afgesloten met superleuke cadeaus van dolfijnen. Zo werden er mooie oorbellen beschikbaar gesteld door It`s Beautiful Jewelry, dekbedhoezen van Lion Beddenshop, boeken van Van der Berg en diversen anderen mooie spulletjes. Wij van het bestuur en de ouders hebben een zeer mooie en emotionele ontmoeting gezien tussen kind en dier …die hopelijk een grote bijdrage kan leveren in de weg naar herstel…!!!

Het bestuur wil hierbij een super grote..THANKS..geven naar het Dolfinarium Harderwijk

Dolfijnenwensen 280