Mei 2013 – Kinderwens 10 – Mooie Jurk

Zaterdag 25 mei ging het bestuur van Stichting ” Kids Say No ” weer een mooie wens vervullen van een jonge dame van 10 jaar! Een aantal maanden terug kreeg de stichting een mail binnen voor een meisje met een wens aanvraag…met als wens ” Een mooie jurk ” Een hele bijzondere wens van deze jonge dame en na een gesprek met haar en de ouders wat de bedoeling was besloot het bestuur van de stichting om een jurk te laten maken en daarnaast op zoek te gaan naar een bedrijf die een sportieve jurk wou schenken.

De jonge dame is een aantal keren de jurk wezen passen bij twee vakkundige naaisters Joke en Emmie die vrijwilligerswerk doen bij een project van FactorW . De mooie stof bewerkt met vlinders in het roze en blauw kreeg al snel de vorm van een jurk. Toen de jurk  èènmaal in elkaar was gezet en er nog enkele dingen moesten gebeuren ging de rest voor de jonge dame geheim blijven om de verrassing groter te maken voor de wensuitvoering . Het andere sportieve zwierige zomerse jurk in de kleur koraal was al snel gevonden bij een bedrijf Plusmaatjes die het beschikbaar wilde stellen. Het bestuur heeft daarbij een legging en een bolero in de kleuren wit gezocht om het tot èèn geheel te maken.

Toen het bestuur bij haar thuis kwam werden zij warm onthaald met koffie en lekkere kleine gebakjes en werden de jurken overhandigd aan de jonge dame met een paar mooie bijpassende schoentjes. De jurk die was gemaakt ging gelijk aan en het was een genot om te zien hoe blij ze daar mee was…en de verrassing was nog groter toen zij het sportieve setje van jurk, legging en bolero kreeg …nu kon de uitvoering van de wens beginnen.

Om half tien werden de nageltjes beschilderd van de jonge dame met een klein bloempje (kindvriendelijk ) door Sheryl van Rossen, eigenaresse van SheStyle Studio uit Rijnsburg. Een jonge vrouw die de kunst verstaat om de mooiste dingen op je nagels te schilderen…en wat een precies werkje is dat en je kunt dan ook terecht spreken van echte Nail Art! Toen de nageltjes klaar waren was de verrassing nog groter toen er mooie cadeautjes werden gegeven van mooie armbandjes en oorbellen…wat een mooi gebaar was dit.

Inmiddels was de tijd aangekomen om te vertrekken naar Noordwijk, naar Hotel Oranje waar het team van Beauty & Wellness Oranje klaar stond. Wat een warm welkom was het daar voor de jonge dame en haar ouders door het team. Allereerst ging zij naar de kapper waar zij een heuse nieuwe Look  ” kinder ” behandeling kreeg, De jonge dame haar haren werden omgetoverd tot een mooie look met krullen en waar kleine steentjes in zaten verwerkt. Vervolgens toen de haartjes klaar waren ging zij naar een andere ruimte waar zij door èèn van de teamleden een make-up kreeg. De zachte kleuren van Chanel wat op een ” kindvriendelijke ” manier werden aangebracht was mooi om te zien. De Big Smile van de jonge dame was constant aanwezig en was ook niet meer weg te krijgen ….en wat zag zij er mooi uit! Het team van Beauty & Wellness Oranje was nog niet klaar met het warme onthaal toen zij de jonge dame prachtige cadeautjes gaven in de vorm van een beauty koffertje en prachtige spulletjes van Top Model…waar zelfs een haarborstel inzat met haar naam. Wat was dit mooi en lief van het team van Beauty & Wellness Oranje en het werd met veel liefde ontvangen!

Met haar mooie jurk en haren en een Big Smile op haar gezicht stond er bij restaurant de Orangerie van het Orange Hotel een lekkere lunch te wachten op haar. Het was een mooi gezicht om te zien hoe dit was klaar gemaakt…de mooiste en lekkerste broodjes!Na de lunch werden de jonge dame en haar ouders vanuit Hotel Oranje opgehaald door dhr.C.N. Klijn van Trouwautoverhuur Rijnsburg  met een zeer gave oude Rolls Royce  uit 1939 ‘Wraith’ saloon. Deze  “top-of-the-bill” klassieker met stijl en klasse was precies wat bij deze wensuitvoering op zijn plaats was…wat een prachtige auto. Vervolgens werden zij naar Katwijk gebracht naar Studio Ronkes Fotografie.

Een beetje onzeker kwam zij binnen en had even de tijd nodig om aan alles te wennen. De fotograaf pakte dat onmiddellijk gelijk op en er werden eerst proef foto’s gemaakt. Eenmaal toen er een aantal foto’s waren gemaakt was het prachtig om te zien dat zij er plezier in had en je die ogen in dat mooie kopje zag fonkelen …het was goed! Dit was niet alleen bij haar te zien maar zeer zeker ook bij haar mams en paps… het deed hun goed! Er is een hele mooie fotoshoot gemaakt van haar op een mooi respect volle manier door de fotograaf.

Vanuit de fotostudio werden zij en haar ouders weer opgehaald door dhr.C.N. Klijn  voor een ritje langs de boulevard om haar en haar ouders naar huis te brengen waar de afsluiting zou plaats vinden van deze dag. Ze was helemaal onder de indruk van de auto en die werd ook grondig nagekeken en het was helemaal te gaaf. zei ze! Zoals iedere wens vervulling sluiten wij de dag af van de stichting met cadeautjes wat met de wens te maken heeft gehad. Ze was bijzonder verrast wat zij kreeg allemaal en ze was ontzettend dankbaar. Zo was er een mooie roze badjas van Hairstudio Looking Good, dekbedovertrek van de HEMA, roze schooltas en diversen spulletjes van Top Model wat beschikbaar was gesteld door Depesche.

Voor ons als bestuur was het weer een mooie wens uitvoering voor een GROTE KLEINE KANJER…en we hopen dat het voor haar een mooie herinnering zal zijn en waar ze met heel veel plezier op terug kan kijken!

24-Wens Amber 014