27 en 28 april 2013 – kinderwens 9 – Klushuisje ala Bob de bouwer

Een klusschuurtje in de tuin, en dat voor een jong knul van 7 jaar, dat was de wens die de stichting had ontvangen.Al snel was de oplossing gezocht in een tuinhuisje wat mede door sponsoring van tuincentrum Groenrijk de Wilskracht kon worden aangeschaft.

Het betekende wel gelijk om het klussschuurtje in elkaar te zetten, dat het bestuur toepasselijk genoeg zelf ook aan het klussen mocht wat wel als een extra leuke uitdaging werd gezien. De wensuitvoering stond uiteindelijk te gebeuren in het weekend van zaterdag 27 en zondag 28 april. Het werd namelijk een 2 daagse wensuitvoering daar de wensuitvoering voor de jonge knul in Groningen stond te gebeuren en gezien de rijtijd van ruim 3 uur was 1 dag niet haalbaar.

Zaterdag 27 april zo tegen 13.00 uur arriveerden we bij het gezin waar we hartelijk werden ontvangen. Doch na de kennismaking werd snel gestart om de aanhanger waar het tuinhuisje in werd vervoerd, leeg te halen want er moest nog wel het eea gebeuren eer het in elkaar stond! Geholpen door oom Richard (oom van de jonge knul, broer van de moeder) en vriend van de stichting Martin Woudenberg, en de jonge knul zelf was deze klus al snel geklaard. Alle delen werden nav de werkinstructie / gebruiksaanwijzing overzichtelijk van elkaar opgesteld, en zo konden we vanaf de eerste en onderste laag het huisje snel en gemakkelijk opbouwen.

Dit ging door de vele aanwezig helpende handen sneller dan verwacht. Na een middagvolle inspanning behoefden alleen nog de dakbedekking gedaan te worden en de sierlijsten aan de voor- en achterkant. Voldaan en tevreden met een frisje als afsluiting van de eerste klusdag reden we omstreeks 18.30 uur achter Martin aan naar Delfzijl. Bij Martin mocht het bestuur overnachten gezien de afstand naar huis, en bij aankomst in Delfzijl werden we nogmaals hartelijk ontvangen en wel door Martin z’n vriendin Jenny Vledder die tevens voor een heerlijk maaltijd had gezorgd.Na het zondagontbijt bij Martin en Jenny werd om 10.30 uur weer koers gezet naar Groningen voor het 2e gedeelte.

Oom Richard en de jonge knul waren al aanwezig en de werkzaamheden werden direct weer aangevangen. Het verloop van het aanbrengen van de dakbedekking en sierlijsten aan de voor- en achterkant verliep wederom voorspoedig en zo tegen 12.30 uur was ‘de klus’ geklaard! Tevreden, en in het zonnetje werd dan ook aan de lunch begonnen.Hoewel de jonge knul dacht dat het nu klaar was, zat er echter nog een extra verrassing aan te komen en wel zo rond 1500 uur werd dit kenbaar toen stichting Oxalis – Deppei4kids arriveerden met 5 motoren en 2 trikes om moeder, de jonge knul en oom Richard te trakteren op een leuk ritje door de omgeving.

Dit was gelijkertijd ook nodig want om het klusschuurtje verder af te maken met diverse versierselen zoals een vlag van Buurman en Buurman, Bob de Bouwer, zijn naambordje aan de voorgevel, en het gereedzetten van diverse gereedschapcadeautjes, moest de jonge knul even weg tbv deze  verrassing.Na een uurtje keerden de motoren en trikes weer terug in de straat en de rit was bij ieder super goed bevallen. De smile van de jonge knul liet dan ook geen twijfels zien, die was van oor tot oor……!

Hierna werd het dan tijd om het knutselschuurtje formeel te openen door de jonge knul. Popelend van enig ongeduld wilde hij direct van start, maar Anita hield eerst een korte toespraak waarin de aanmelding van de wens, en bedankwoord aan de sponsoren en aan de aanwezigen van stichting Oxalis – Deppie4kids werd uitgesproken. Daarna verkregen de aanwezigen rijders, van stichting Kids Say No de CD van de stichting als blijk van waardering.

En nu mocht de jonge knul pas het knutselschuurtje openen en dat heeft hij geweten! Een  blik vol verbazing, gevolgd door een onvergetelijke glimlach bij het aanzien van alle gereedschapcadeautjes.

Machtig om te aanschouwen, alhoewel het ook weer zo’n ‘’Fisherman’s Friend moment is’’…. Maar hier doen we het voor, om het kind weer even te zien stralen, en dit kind heeft gestraald!

Onze dank voor het kunnen vervullen van deze kinderwens gaat uit naar diverse sponsoren, zowel in financiële zin als in het aanbieden van goederen tbv de gereedschapcadeautjes, als in het bijzonder naar tuincentrum Groenrijk de Wilskracht, Martin Woudenberg en Jenny Vledder en stichting Oxalis – Deppie4kids !

Werkplaatsje2